قربانیان اب های سطحی در رستم و ممسنی تمامی ندارد

شهرستان های ممسنی و رستم بواسطه ی وجود رودخانه های دائمی و فصلی، چشمه زارها و طبیعتی زیبا، همواره شاهد حضور گسترده ی گردشگران از سراسر ایران زمین بوده و آمارها حکایت از سفرهای متعدد هموطنان به این دو شهرستان بهویژه در تعطیلات نوروز دارد.
رودخانه های فهلیان، شیو، چشمه انجیری، برم های دشمن زیاری و …از جمله نقاط زیبای گردشگری بوده که بواسطه ی وجود حوضچه های اب، در کشاندن گردشگران و بومیان منطقه به این نقاط گردشگری جهت ورزش شنا نقشی اساسی ایفا میکند.
متاسفانه به علت عدم اشنایی مسافران، گردشگران و برخی اهالی منطقه به شرایط رودخانه ها و عمق آب، همه ساله شاهد غرق شدن تعدادی از هوطنان در این مناطق بوده و این اتفاق به کرات در حال تکرار است.
نبود تابلوهای راهنما و هشدار خطر غرق شدن در حاشیه رودخانه ها، چشمه سارها و برم ها خود میتواند یکی از دلایل عدم آگاهی و توجه برخی از گردشگران به این موضوع خطرناک بوده و متاسفانه مرگ انها را رقم می زند.
امید که مسئولان مربوطه در دو شهرستان با احساس مسئولیت بیشتر در خصوص این اتفاق های غیر منتظره و حزن انگیز، درخصوص نصب علائم راهنما و هشدار دهنده نسبت به خطر غرق شدن، جهت صیانت و حفظ جان گردشگران سریعتر اقدام نموده تا دیگر کمتر شاهد اتفاق هایی نظیر غرق شدگیدر مسیر اب های سطحی شهرستان های یاد شده باشیم