گردشگری

قربانیان اب های سطحی در رستم و ممسنی تمامی ندارد

شهرستان های ممسنی و رستم بواسطه ی وجود رودخانه های دائمی و فصلی، چشمه زارها و طبیعتی زیبا، همواره شاهد حضور گسترده ی گردشگران از سراسر ایران زمین بوده و آمارها حکایت از سفرهای متعدد هموطنان به این دو شهرستان به‌ویژه در تعطیلات نوروز دارد.

رودخانه های فهلیان، شیو، چشمه انجیری، برم های دشمن زیاری و …از جمله نقاط زیبای گردشگری بوده که بواسطه ی وجود حوضچه های اب، در کشاندن گردشگران و بومیان منطقه به این نقاط گردشگری جهت ورزش شنا نقشی اساسی ایفا میکند.

متاسفانه به علت عدم اشنایی مسافران، گردشگران و برخی اهالی منطقه به شرایط رودخانه ها و عمق آب، همه ساله شاهد غرق شدن تعدادی از هوطنان در این مناطق بوده و این اتفاق به کرات در حال تکرار است.

نبود تابلوهای راهنما و هشدار خطر غرق شدن در حاشیه رودخانه ها، چشمه سارها و برم ها خود میتواند یکی از دلایل عدم آگاهی و توجه برخی از گردشگران به این موضوع خطرناک بوده و متاسفانه مرگ انها را رقم می زند.

امید که مسئولان مربوطه در دو شهرستان با احساس مسئولیت بیشتر در خصوص این اتفاق های غیر منتظره و حزن انگیز، در‌خصوص نصب علائم راهنما و هشدار دهنده نسبت به خطر غرق شدن، جهت صیانت و حفظ جان گردشگران سریعتر اقدام نموده تا دیگر کمتر شاهد اتفاق هایی نظیر غرق شدگی‌در‌ مسیر اب های سطحی شهرستان های یاد شده باشیم

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا