گردشگری

حفظ و صیانت از منابع طبیعی صرفا وظیفه ی چند نیروی منابع طبیعی نبوده و رسالتی همگانیست

با شروع فصل گرم در جغرافیای زاگرس با پوشش غنی و بی مانند درختانی چون بلوط،، بنه و …متاسفانه همه ساله شاهد آتش سوزی های گسترده و نابودی هزاران هکتار از این جنگل های ناب، این میراث بی بدیل خداوندی هستیم.

جغرافیای ممسنی و رستم در جنوب غرب کشور و شمال غرب فارس که عمدتا کوهستانی و ملبس به درختان زیبای بلوط بوده، از اخرین روزهای فروردین تا شروع بارش های پاییز و زمستان، همه ساله شاهد اتش سوزی های مداوم که عمدتا تعمدی یا از سر بی تفاوتی و بی خیالیست بوده و این اتش سوزیها، گاها چندین روز ادامه پیدا میکند.

هزاران درخت، جانور و پرنده در این اتش سوزیها خاکستر میشود و انچه تاسف اور بوده، بی تفاوتی اغلب هم تباران نسبت به این اتش سوزیهاست.

بارها مشاهده گشته که اتش سوزی در کنار یک روستا در‌حال پیشرویست و اغلب ساکنین حتی به خود اجازه تماشای این صحنه های دردناک را نمیدهند چه رسد به انکه به یاری طبیعت شتافته و بلوط، این درخت دیر رشد که شاید پس از هزاران سال کم‌کم از صحنه ی طبیعت زیبای زاگرس رخت بر میبندد را نجات دهند.

اندک نیروهای منابع طبیعی و طبیعت دوستانی که تعدادشان به سختی به انگشتان دو دست میرسد، با شروع فصل گرم زندگیشان جهنم میشود در پی حضورشان در فرونشاندن این اتش سوزیهای سریالی و متوالی.

امید میرود مردم از این خواب غفلت نسبت به حفظ طبیعت زیبای ایران بیدار شده و هم پای دیگر طبیعت دوستان، در حوادث اینچنینی حضوری فعال داشته و نگذارند طبیعت زیبای ایران زمین، بیش از این خاکستر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا